HATAY’DA FİDANLAR TOPRAKLA BULUŞTU

Hatay Valiliği, Hatay Büyükşehir Belediyesi (HBB) ve Orman Bölge Müdürlüğü iş birliğiyle, Antakya ilçesi Alahan Mahallesi'nde geçen yıl çıkan yangında zarar gören 1,5 hektar alanda fidan dikim etkinliği düzenlendi.

Hatay Son Dakika Yayın: 25 Haziran 2026 - Perşembe - Güncelleme: 25.06.2026 22:47:00
Editör - Dilgan Taş Kertuş
Okuma Süresi: 2 dk.
Takip EtGoogle News

Geçtiğimiz yıllarda yaşanan orman yangınlarından zarar gören alanları yeniden yeşertmek ve geleceğe nefes olmak amacıyla düzenlenen fidan dikim programına Hatay Valisi Mustafa Masatlı, il ve ilçe protokolü, öğrenciler ve çok sayıda vatandaş katıldı.

Yanan Alanlar Yeniden Yeşeriyor

Etkinlik öncesi konuşan Vali Masatlı, toprakla buluşturacakları bin fidanın yalnızca bir ağaçlandırma çalışması olmadığının altını çizerek, fidanları toprakla buluşturmanın Hatay’ın yeniden dirilişinin, yeşil vatana sahip çıkma sorumluluğunun ve gelecek nesillere karşı taşıdıkları emanet bilincinin bir göstergesi olduğunu kaydetti.

Kentin geçen yılki yangınlarda büyük sınav verdiğini hatırlatarak, Antakya, Dörtyol ve Hassa ilçelerinde geçen yıl 3 bin 200 hektar ormanlık alanın yangınlardan etkilendiğini belirtti.

Hatay Valisi Masatlı, "Geleceğe umut, geleceğe nefes" sloganıyla bu alanların ağaçlandırma çalışmalarına başladıklarını ifade etti.

Öğrencilerin halk oyunları gösterisi ve konuşmaların ardından yangından zarar gören alana öğrenciler, vatandaşlar ve protokol üyelerinin katılımıyla 1000 fidan toprakla buluşturuldu.

Yorumlar (0)
Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.